Poišči buklo

sobota, 18. oktober 2014

Gillian Flynn: Gone Girl (Ni je več)

To je moj prvi triler, ki sem ga kadar koli prebrala. Bila sem prijetno presenečena. Istoimenski film z Benom Affleckom in Rosamund Pike v glavnih vlogah žanje velike uspehe. Film sem si v Kinu Dvoru tudi ogledala.

 
Avtor: Gillian Flynn
Naslov: Gone Girl (Ni je več; Prevod: Dušanka Zabukovec)
Leto izdaje: 2013 (2012)
Založba: Phoenix
Št. strani: 463
ISBN: 978-0-7538-2766-6
Žanr: Triler

 







Vsebina
Na dan pete obletnice poroke izgine Amy Elliott Dunne. Glavni osumljenec hitro postane njen mož Nick. Čeprav zatrjuje, da ni kriv, njegovo obnašanje, dokazi in skrivnosti, ne govorijo v njegov prid.

Zgodba je podana preko dveh prvoosebnih pripovedovalcev, Nickom in Amy. Zato najbolj spoznamo prav njuna karakterja. Data nam pogled v svojo plat zgodbe, čustva in mišljenje. Prav zaradi miselnega toka, mi je bila ta knjiga tako všeč. Ona dva sta psihološko najbolj razčlenjena in označena.

Roman zaznamuje skrbno dodelana časovna perspektiva. Poglavja so časovno opredeljena z številom dni, od kar je Amy pogrešana. Znotraj same zgodbe je mnogo pogledov v preteklost. Poglavje zase so Amyijini dnevniški zapiski.

Zgodba je pravzaprav odsev problematične osebnosti in toksičnega zakona. Dogajanje polno preobratov in laži, bralca vedno drži v napetosti in pričakovanju. Že na začetku zgodbe izvemo, da Nick laže policiji. Tako v vse, kar je izrečeno v besedi ali mislih, podvomimo.

V knjigo me je res potegnilo od drugega dela naprej. Če vam povem, kaj se zgodi, vam pokvarim celo knjigo. Dejala bom le: velik preobrat, ki zgodbo postavi na glavo in nas spodbudi, da dotedanje dogajanje ponovno premislimo.

Zelo na hitro bi omenila še film, ki je z svojimi 149 min dolžine zaključena celota. Seveda je dogajanje v primerjavi z knjigo skrajšano. A tudi tistega, ki pozna knjigo to ne zmoti. Dogajanje je namreč še vedno logično, koherentno in zaključeno v celoto. Menim, da so osebe res odlično odigrane.

Če primerjam knjigo z filmom, se mi zdi, da je Nickova končna odločitev v knjigi bolje utemeljena. Nasilni prizori (še posebej ultimativni prizor na koncu knjige) veliko bolj šokirajo v filmu. Zgradba in prikaz časovne perspektive je podana na enak način. Prav tako tudi v filmu zelo dobro pride do izraza notranji monolog obeh glavnih oseb.

Glede na to, da je bil to moj prvi prebrani triler, sem bila prijetno presenečena. Navdušila me je kompleksnost časovne gradnje dogajanja, kot tudi stopnjevanje napetosti. Tudi film je po mojem mnenju več kot le vreden ogleda. Tako pri knjigi kot pri filmu je pomembno natančno spremljanje dogajanja, saj je vsak še tako majhen podatek na koncu pomemben.

Kakšne so veš misli o knjigi in filmu? Imate kak predlog zame za naslednji dober triler, ki bi ga lahko vzela v roke?

Pina

6 komentarjev:

  1. Joj, jaz sem sicer nora na knjige, ampak zaradi nove službe mi nekako zmankuje časa za branje. Tako sem tole knjigo prebrala nekje 1/6, pol mi je pa rok potekel in sem jo morala vrniti :-/
    Ampak za prebrano lahko rečem, da je kar ql zgodba :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobra knjiga, za prebrati :) je pa res da me ni čisto not potegnila.. Me pa zanima kak je film.. So ga na netu kar skritizirali.. Upam pa si priporočiti knjigo preden zaspim - j.s. Watson, če še nisi brala :) te nisem mogla odložiti.. so tudi ravno posneli film z nicol kidman v glavni vlogi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala za priporočilo. sem dopisala v svoj "za prebrati" zvezek :)

      Izbriši
  3. Zdi se kot super knjiga! Sama obožujem kakršnekoli kriminalke :)
    Bi pa rada videla kakšno objavo s priporočili knjig :) (čeprav imam zaradi šole vedno premalo časa, haha)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Proti koncu leta bom sestavila seznam najboljših knjig, ki sem jih letos prebrala. Delam pa tudi na seznamu mojih najljubših knjig na sploh. Hvala, ker si me spominla na to :D

      Izbriši
    2. Super :)
      Obožujem take objave!

      Izbriši