Poišči buklo

ponedeljek, 15. december 2014

Robert Galbraith: The Cuckoo's Calling (Klic kukavice)

Detektivka izpod peresa J. K. Rowling. Moja prva po zelo zelo dolgem času.




Avtor: Robert Galbraith (J. K. Rowling)
Naslov: The Cuckoo's Calling (Klic kukavice; Prevod: Darja Divjak Jurca)
Leto izdaje: 2013
Založba: Sphere
Št. strani: 550
ISBN:978-0-7515-4925-6 (978-961-01-3080-2)
Žanr: Detektivka











Vsebina
Super model Lula Landry pade iz stanovanja. Dejanje je razglašeno za samomor. S tem se njen brat ne strinja. Najame zasebnega detektiva Cormorana Strika, da bi našel morilca.

Zgodbo večino časa pripoveduje Cormoran, nekajkrat tudi njegova tajnica Robin ali še kod drug. Skozi detektivsko zgodbo je vpleteno osebno Cormoranovo življenje (malo tudi Roninino).

Pod psevdonimom Robert Galbraith se skriva J. K. Rowling. Po Harryu Potterju, ki ga naravnost obožujem, nisem prebrala ničesar drugega izpod njenega peresa. Njen stil pisanja sem prepoznala tudi v tej knjigi. A se mi zdi, da v tej zgodbi ne deluje domače. Zgodbo še dodatno loči na zasebno življenje glavnega protagonista in detektivski del.

Število oseb je ravno prav veliko, da si zapomnimo njihova imena in vlogo. Prav tako so značajsko zelo dobro označene, kar jim daje živost. Všeč mi je bila predvsem jezikovna oznaka posameznih oseb. Način, kako govorijo, nam marsikaj pove o njihovem družbenem ozadju, osebnosti in odnosu do sveta. Imela sem občutek, da so kletvice uporabljene dokaj pogosto, kar me je na trenutke motilo. Dogajanje in prizorišča so podana v detajlih, a opisi niso dolgovezni. Tako sta atmosfera in občutje podana prepričljivo.

Naslov zgodbe nosi tri pomena, ki so povezani z preminulo manekenko in njenim morilcem. Kaj sta, boste pa morali ugotoviti sami, da ne bom razkrila preveč dogajanja.

Morala sem se zavestni odločiti, da knjige po prvih 150 straneh ne bom odložila. Vase me ni potegnila ne detektivska stran zgodbe, ne zasebna. Zanimivi so se mi sprva zdeli le dialogi pri Cormoranovem raziskovalnem delu. Počasi me je knjiga malo bolj povlekla vase. Začelo me je zanimati detektivovo zasebno življenje, ki se nam razkrije po majhnih koščkih tekom cele knjige. Detektivski moment me še vedno ni pritegnil. Všeč mi je bila Robin, njeno razmišljanje in opazovanje raziskovalnega procesa. A ta vidik ni posebaj izpostavljen.

Nadaljevanje serije z naslovom The Silkworm je že izšlo. Čez nekaj časa in ob priložnosti jo bom vzela v roke, saj me sedaj malo zanima osebna zgodba.

Še vedno gojim mešane občutke do tega dela. Ste knjigo prebrali? Kaj mislite o njej? Res me zelo zanima, zato delite misli v komentarjih.

Pina

Opomba: Knjigo sem prebrala v angleščini.

Ni komentarjev:

Objavite komentar