Poišči buklo

torek, 21. november 2017

Elif Shafak: Three Daughters of Eve

Nepozabna knjiga o kulturi, vzhodu in zahodu, prvi ljubezni, človeški naravi in obstoju Boga.


Avtor: Elif Shafak
Naslov: Three Daughters of Eve
Leto izdaje: 2016
Založba: Viking
Št. strani: 367
ISBN: 978-0-241-28804-7
Žanr: fikcija
Goodreads

Ko sem v knjižnici brskala po oddelku z angleškimi knjigami, mi je ta knjiga zaradi svoje lepe naslovnice padla v oči. Potem me je pritegnil še opis sinopse na zadnji strani. A dokončno me je prepričal prvi odstavek knjige. Preberite si ga tudi vi:

It was an ordinary spring day in Istanbul, a long and leaden afternoon like so many others, when she discovered, with a hollowness in her stomach, that she was capabe of killing someone. She had always suspected that even the calmest and sweetest women under stress were prone to outbursts of violende. Since she thaought of herself as neither calm nor sweet, she had reckoned that her potential to lose control was considerably greater than theirs. But 'potential' was a tricky word. Everyone once said that Turky had great potential – and look how that had turned out. So she had comforted herself that her potential for darkness, too, would amount to nothing in the end.

Peri je bogata turška žena, ki v sebi nosi temno skrivnost iz mladih let. Ko ji nekega večera ukradejo torbico, ob pogledu na staro polaroidno fotografijo pridejo vsi dolgo potlačeni spomini zopet na plano.

Zgodba je razdeljena v dve časovni obdobju: en poletni večer v Istanbulu leta 2016, ki sproži spomine ter v okviru katerega spoznamo istanbulsko bogato družbo; Perina mladost, od njenega otroštva v Istanbulu do izobraževanja v Oxfordu.

Time, like a skilful tailor had seamlessly stitched togethrt the two fabrics that sheated Peri's life: what people thought of her and what she thought of herself.

Način pisanja in opisovanja mi je bil zelo všeč, saj je pred mojimi očmi risal prave ljudi z napakami, atmosfero istanbulskih ulic in oxfordskih hodnikov.

Zgodba odpira mnogo vprašanj in polemik. Predvsem se dotika problematike obstoja Boga in vere. Pomembno vlog igrajo tudi med družinski odnosi, prva ljubezen, razlike med vzhodom in zahodom, izobrazba, položaj ženske v družbi, potencial Turčije, 11. septembru... Če želi bralec nekaj odnesti od knjige, mora biti pri branju zbran in razmišljati.

God was a maze without a map, a circle without a centre; the pieces of a jigsaw puzzle that never seemed to fit together. If only she could solve this mystery, she could bring meaning to senslessness, reason to madness, order to chaos and perhaps, too, she could learn how to be happy.

Napetost in zanimivost dajeta zgodbi dve veliki skrivnosti, ki sta razkriti šele na koncu. Ene izmed njiju definitivno nisem pričakovala. Konec je zanimiv in drugačen ter mi je tak tudi všeč.

Malo me je zmotil le opis na zadnji strani, ki izpostavlja tri prijateljice z različnimi pogledi na Boga. Ta del je sicer v zgodbi prisoten in igra pomembno vlogo, a definitivno ni vodilo knjige, kar sem po izpostavljenosti tako na prvi kot na zadnji platnici mislila.

Zelo sem vesela, da sem si v Bergnu kupila svoj izvod. Še nikoli nisem med branjem označila toliko citatov. V svojo beležko sem jih prepisovala več dni. To knjigo bom definitivno ponovno prebrala, priporočila vsakomur, ki me bo bil pripravljen poslušati in morda podarila za kakšno darilo.

Res toplo priporočam. Ali ste prebrali Three Daughters of Eve ali morda katero prevedeno delo pisateljice Elif Shafak?

Prijetno branje,

Pina

Ni komentarjev:

Objavite komentar